URA FINRAILILLA: Yritysturvallisuuspäällikkö Veera Jämsén

Julkaistu 01.02.2018

Aloitin turvallisuusasiantuntijana Finrailissa alkuvuonna 2016. Ensimmäinen vuosi meni käytännössä uuteen toimintaympäristöön tutustuessa, liikenteenohjaustyöhön perehtyessä ja turvallisuuden prosessien haltuunottamisessa. Rautatieympäristön ulkopuolelta tulleena oppimista on ollut paljon, jonka olen kokenut erittäin mielekkääksi. Oma taustani on palo- ja pelastuspuolelta, jossa olen toiminut niin asiantuntija-, koulutus- kuin viestintätehtävissä.

Viime kesänä aloitin yritysturvallisuuspäällikkönä ja vastuullani on yritysturvallisuuden osa-alueet kuten pelastus-, toimitila- ja tietoturvallisuus sekä varautuminen. Lisäksi pidän huolen, että turvallisuuden valvonnat toteutetaan suunnitellusti ja vastaan sisäisistä auditoinneista.

Uuden toimenkuvan myötä toimin myös työsuojelupäällikkönä, joka on niin ikään ollut opettavaista. Työhyvinvoinnin kehittäminen sopii hyvin luonteeseeni, sillä olen vetänyt pääkonttorilla lenkkikerhoa ja muutenkin urheilu sekä hyvinvointi ovat minulle tärkeitä.

Veera Jämsén, yritysturvallisuuspäällikkö