Finrail Oy saavutti vuonna 2016 tuloksellisen tavoitteensa

Julkaistu 24.03.2017

Finrail Oy saavutti vuonna 2016 tuloksellisen tavoitteensa liikevaihdon ollessa 36,6 miljoonaa euroa ja liikevoiton 1,9 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli 1,6 miljoonaa euroa, josta jaettiin osinkoa 0,3 miljoonaa euroa.

Liikenteenohjauksen laatu ja turvallisuus säilyivät hyvällä tasolla. Yhtiön toiminta laajeni Kouvolan ja Tampereen ratapihojen liikenteen ohjaukseen. Tampereen kauko-ohjausjärjestelmä otettiin lähes kokonaisuudessaan käyttöön.

- Henkilökunnan vankka osaaminen ja panos on kaikkein tärkein tekijä siinä, että saavutimme toiminnalliset tavoitteemme, toteaa toimitusjohtaja Pertti Saarela. Turvallisuus on toimintamme lähtökohta ja keskeinen arvomme. Panostamme jatkossakin vahvasti toimintaprosessiemme kehittämiseen ja systematisointiin turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta painottaen. Lähivuosina kauko-ohjausjärjestelmät laajenevat ja ohjausjärjestelmät kehittyvät edelleen. Olemme mukana niiden kehittämisessä hyvässä yhteistyössä Liikenneviraston kanssa.

- Liikenteellisesti olennaisen tärkeä Ilmalan ratapihan ohjaus siirtyy vastuullemme vuonna 2017. Tulevaan toimintaympäristöömme tulevat vahvasti vaikuttamaan liikennepoliittiset kehityshankkeet, jotka osaltaan koskevat myös eri liikennemuotojen liikenteenohjausta. Osaavan henkilökuntamme kanssa olemme valmiit näihin haasteisiin, toteaa Saarela.

Yhtiön hallituksen puheenjohtajana jatkaa Kimmo Mäki. Muut hallituksen jäsenet ovat Pia Björk, Yrjö Poutiainen, Kaija Sellman ja Pekka Timonen.

Finrail Oy:n vuoden 2016 vuosikertomuksen löydät: http://www.finrail.fi/fi/finrail-yhtiona/vuosikertomus/